0-800-339-515 (бесплатно) (067) 406 81 08 (050) 410 29 08 Замовити дзвінок
0
Корзина 0 грн.
Ваш кошик порожній
Официальный импорт с 2005 г.
Более 70 дилеров по Украине
Собственный сервисный центр
Выставочный зал 150 м2
УкрУкр
kosmetologia.com.ua

Професія косметолог: мінімізувати втрати і витрати

  • 22 червня 2021 13:53:12
  • Олеся Мандебура-Нога,
  • Відгуки: 0
  • Переглядів: 149

Мінімізація втрат і витрат – актуальне питання для багатьох косметологів. Особливо тих, хто працює приватним чином. Клієнт, який відвідує процедури, не має ані щонайменшої уяви про те, які і скільки у спеціалістів щомісячних витрат, скільки коштує вся техніка й апаратура, що працює у салоні, шляхом яких спроб і фінансових втрат косметологу вдалося віднайти доступну якісну косметику – яка б дійсно працювала, як постійно дорожчають одноразові матеріали та дезінфікуючі засоби.

Про всі наші постійні витрати знаємо лише ми, косметологи. 5000–6000, а то і 10000 грн за нову масажну техніку, 250–300 євро під закупівлю продукції за цікавий, потрібний і перспективний з практичного погляду навчальний семінар, 1500–2000 грн за новий постпроцедурний крем, 1000–15000 грн за участь у презентації нового бренду професійної косметики і так далі.

Наведені цифри – орієнтовні і заокруглені, але вони всі складаються в існуючу загальну картину. Так, платні навчальні семінари косметолог не буде відвідувати щотижня, та й нового крему вистачить на кілька місяців. Але ж є й інші постійні трати. У тієї компанії зараз знижка –10% на весь асортимент, в іншої – на літні зволожувальні креми, у третьої – на маски й тоніки. І все треба в роботу, і всього хочеться.

Приватний косметолог vs салон: різниця у витратах

Стабільні витрати – невід’ємна частина професії косметолог. У фахівців, які працюють у салонах краси, ситуація у цьому плані зовсім інша. Саме салон закуповує професійну косметику і всі інші засоби – від гелю для очищення шкіри до крему на вихід, вкладає кошти у придбання нового апарата і комбайна, дезінфікуючих засобів, турбується про запас одноразових витратних матеріалів.

Саме салон займається пошуками клієнтів, виділяє певні засоби на рекламу, розробляє бізнес-план і стратегії розвитку, оплачує послуги просунення і підтримки сайту тощо. Зрозуміло, що не сам салон – його директор. Минулий, карантинний 2020 рік для багатьох б’юті закладів став дуже серйозним випробовуванням і своєрідною перевіркою. Не дарма вже в кінці літа минулого року на різних спеціалізованих майданчиках з’явилися статті, об’єднані однією спільною темою – як салону здолати труднощі.

Утім, внутрішній світ салонів краси – окремий закритий світ і тема для окремого дослідження фахівців-аналітиків, ми ж у своїй статті пропонуємо розглянути варіанти мінімізації витрат для приватних косметологів. Косметологи, що працюють на себе, займають суттєвий значимий сегмент у загальній індустрії краси. Їм набагато складніше у світі цього бізнесу – адже всім вони займаються самі. І працюють на додачу, і часто – по максимуму. Зі своїм власних зароблених коштів виокремлюють суми на косметику й навчання, апарати й оренду. І на родину, звісно ж.

Економити неможна не економити: де ставити кому

Є статті витрат, за якими мінімізацію витрат здійснити просто нереально. Якщо косметолог орендує кабінет, то цю оренду + комунальні послуги йому доводиться сплачувати щомісячно за замовчуванням. Незалежно від заробітку і кількості клієнтів. І так – з місяця в місяць, із року в рік. Одні з можливих варіантів мінімізувати цей вид трат – суборенда, оренда на півмісяця, оренда удвох з колегою тощо. Тут уже починають грати інші ризики, які перебувають у сфері, у тому числі, психології і специфіки людських стосунків, але все можна проговорити й обговорити.

Професійна косметика – окремий пункт. На ринку України представлені близько 200 брендів професійної косметики і космецевтики, і вже буквально на перших роках роботи «заспокоюєшся» і розумієш, що спробувати все навряд чи вийде. Та й сенсу особливого немає. Бренди абсолютно різні – українські, європейські, американські, корейські тощо. Асортимент засобів тією чи іншою мірою багато в чому схожий: засоби для очищення для різних типів шкіри і проблем шкіри, тоніки й пілінги, сироватки й концентрати, маски й креми. Різниця у ціні – величезна.

І саме в цьому полягає одна з найбільших спокус для косметологів початківців – зекономити на вартості косметики. Умовно кажучи, є велика різниця – заплатити за антикуперозну маску 500 чи 1500 грн за однаковий об’єм. Так, можна купити дешевше, але головне для професійної косметики – це питання якості. Як ємко й лаконічно висловилась моя колега Альона Шульга, «економиш лише тоді, коли береш якість». І чудово, якщо ця якість – за прийнятну ціну. До того ж, у кожного косметолога свій власний рівень критичності й вимогливості до результатів своєї роботи.

Утім, висока ціна у косметології – далеко не показник фантастичної якості. Як і в багатьох інших галузях життя. І чудова працююча маска може коштувати і 2000 грн за 200 мл, а може – й 1500 грн за 500 мл. Наведені цифри до певної міри умовні, але лише до певної.

А ось результат процедури – пункт, на якому економити не можна. Ну, може й можна, але! Якщо косметолог працює сам на себе, він розуміє: невдоволений ефектом клієнт – це втрачений клієнт. І втрачені потенційні клієнти, яких він може привести. Це удар по репутації, адже своєю зовнішністю ризикувати якось не хочеться. Дівчата завжди все розповідають подругам, «і якщо подруга в такому «жаху», я туди точно не піду».

Асортимент засобів: мінімізувати можна

Ось на чому теоретично можна зекономити – так це на кількості засобів. Так, на робочому столі косметолога може бути 5, 10, а то й більше масок, сироваток і кремів. І велика спокуса – не втриматись і придбати ще один новий продукт з асортименту нового бренду. Особливо велика ця спокуса при відвідуванні презентацій і ознайомчих семінарів, а також – при оголошенні чергового тижня знижок у конкретного бренда чи брендів. Хоча саме знижки – та спокуса, якої легко уникнути.

Чому? Напрацювавши певний досвід, розумієш: оголошена 10% знижка, наприклад, на тоніки, вже не цікавить. Тому що у тебе їх 5 у роботі. І поки ти використаєш всі ці 5, мине ще не один десяток акцій. А придбаний засіб буде просто стояти на поличці і чекати свого часу – і довго чекати. А за цей час ти знайдеш новий бренд і схочеш спробувати новий продукт.

Купівля засобів під депозит – загальноприйнята практика участі у події, але сума депозиту буває різною. І щось купити однак доведеться. Галузь косметології – дуже емоційна, а жіночі емоції – вибухові. І якщо тренер красномовно й емоційно розповів про розкішний постпроцедурний крем, то складно втриматися і не придбати цей самий крем. І буде дуже добре, якщо він дійсно потрібен. Наведу ще одну цитату іншої моєї колеги Ані Левун: «Ідеш на презентацію – залиш гроші вдома!».

Зайві витрати: головне – утриматись

Багато хто з косметологів обожнює сироватки й концентрати – і їх може бути багато в роботі. Хоча багато сироваток не буває. Але чи насправді потрібні косметологу всі його 10 флаконів сироваток? Ну звісно! А якщо з них 3 або 4 – антикуперозні? Ще парочка – зволожувальних? Ще одна парочка – для проблемної шкіри? Пошук «свого» засобу забирає багато ресурсів – у тому числі й фінансових. Напевне багатьом косметологам знайома ситуація, коли придбав дійсно якісний працюючий продукт і починаєш думати, куди подіти інші.

Роздати, подарувати клієнтам, особливо улюбленим і постійним – один з найпоширеніших варіантів. Ще можна використати для себе, але робити подарунки – приємніше. І приємніше обом – і косметологу, і клієнту.

Ще один спосіб уникнути зайвих витрат – не робити запасів. Об’єми професійних засобів досить великі – від 200 до 1000 мл. Сильно протвережує, коли кількість власних баночок і туб з тими ж самими масками, скажімо, порахуєш не кількістю упаковок, а об’ємами в мілілітрах. І розумієш, щось на цей момент у тебе, наприклад, 15 туб з масками. Третина з них скоро скінчиться – там лишилось на 3–5 процедур. Ще в одній третині використано відсотків 20–30, а ось інші – нові, щойно початі.

А деякі маски – у літрових об’ємах. І навіть якщо їх пішло відсотків 40–50, але пів літра ще точно є! І якщо звести разом весь наявний об’єм, то підсумок може сильно вразити. А якщо перевести цей об’єм в умовні гроші? І ось тут розумієш, що добрячу половину масок можна було не купувати – або, принаймні, спочатку використати відкриті. Ось тут точно можна було уникнути зайвих витрат.

***

На чому економити в професії косметолога неможна – так це на знаннях. Сучасна світова косметологія – колосальна міждисциплінарна галузь, де сперечаються і доходять консенсусу медики з хіміками, біологи з фізиками, а всі разом вони пропонують нові й цікаві рішення – косметичних продуктів й апаратів. Дуже легко, працюючи безвилазно у своєму кабінеті, відстати від розвитку світової науки, спираючись виключно на власні знання минулих років. Складно при цьому бути компетентним, розумним і впевненим у собі косметологом. Саме бути – а не здаватися таким.

  • Посты автора
  • Биография
author
Олеся Мандебура-Нога,

Дипломований косметолог: "У своїй косметологічній практиці я дотримуюсь 5 основних правил: 1. Не нашкодити. Адже клієнти довіряють нам найдорожче – своє обличчя. 2. Дати більше, ніж очікує клієнт. 3. Сучасний косметолог – також і психолог. Потреба у відпочинку – той прихований чинник, який часто є глибинною основою візиту. 4. Постійне навчання. Сучасна індустрія краси – це потужні лабораторії, в яких працюють найкращі хіміки, біохіміки, біологи, технологи, фізики. Відстежувати новітні тенденції, багато вчитися, постійно займатися професійним самовдосконаленням – обов’язкові складові успішної роботи. 5. Любити свою професію."

 
 
Залишити відгук ↓
 
Ще ніхто не залишив відгуків до запису.